Minuli petek smo izpeljali že 16. Slomškov simpozij, ki smo ga poimenovali po Slomškovem citatu “Um in pamet sta boljša kot žamet”. Žamet je sicer dragocen in zaželen material, vendar je minljiv in omejen. Po drugi strani pa sta pamet in um trajni lastnosti, ki nam omogočajo, da se spopademo z izzivi, sprejemamo premišljene odločitve in živimo bolj izpolnjeno življenje, kar odlično sovpada s temo čustvene in socialne komponente poučevanja, ki jo zadnjih nekaj let izberemo med prednostnimi temami, ki jih določi Svet RS za splošno izobraževanje.
8-urno profesionalno usposabljanje, ki delavcem v VIZ omogoči tudi pridobitev 0,5 točke pri napredovanju v pedagoške nazive so izvedli trije predavatelji.
Dr. Karel Gržan je v predavanju Dobra šola razjasni glavo in ogreje srce za vse dobro poudaril vrednote, ki so v šolskem okolju zelo pomembne in jih ne smejo pozabiti: da je vsak otrok poseben, oseben, da se mora vsak dan znova česa razveseliti, da mora biti vztrajen in potrpežljiv. Vloga vzgojitelja/učitelja pa je, da je otroku v koktejlu njemu danih zmožnosti, podpora s svojo celostno, naravno in odnosno inteligenco. Dotaknil se je tudi pomena atenske šole, ki je temeljila na podajanju temeljnih podatkih in mojstrovini zastavljanja vprašanj in izmenjave mnenj v dopolnjujoči in sodelujoči misli.
Psihoterpevtka in supervizorka Julija Pelc je svoj prispevek poimenovala Tak pač sem, tukaj sem. Zmoreš sobivati z mano, tudi, ko jaz ne? Poudarila je pomembno vlogo pedagoškega delavca v drži nenehnega nevednega raziskovalca, ki zna intimno prisluhniti sebi, sodelavcem v kolektivu in otroku, ki zna usmerjati pozornost tja, kjer je potrebna, da zaobjame vse otrokove občutke in mu posledično zna predati občutek o njegovi edinstvenosti, hkrati pa se v množici informacij zna kreativno prilagoditi, zaznati ovire in biti podpora.
Matic Novak nam je v prispevku Onkraj oznak: razumevanje, podpora in uspeh otrok z ADHD v šolskem okolju spregovoril o osebni življenjski izkušnji z ADHD. Predstavil je različne tipe motenj pozornosti, njihove simptome, predvsem pa je nanizal svoje izkušnje, ki rušijo stereotipe, navdihujejo in nas učijo strpnosti, delavce v vzgoji in izobraževanju pa učijo, kako se z drugačnimi pristopi svoje delo prilagodijo za boljšo integracijo.